Friday, November 18, 2011

assalamualaikum..

cuti dah temui penghujungnya.. ermm.. waktu cuti takde kesempatan pon nak update blog..
aku terlalu menghargai waktu cuti .. hehehe....

okay .. last entry aku kata .. i'll be bored with this holiday kan.. but i'm exactly wrong.. hurmm . tapi kehidupan harus aku teruskan.. demi mengejar cite-cite yg menggunung.. terlalu banyak harapan aku yang aku galas.. aku kena buktikan aku boleh berjaya .. aku boleh buat parent aku tersenyum .. yang paling utama.. aku nak sangat meraih redha Allah.. menuntut ilmu satu ibadah kan.. :)

result keluar 4 november lepas.. debaran yg sangat kencang ... baru sedar yg semester 3. banyak ujian.. fikiran banyak melayang ke perkara lain..

6am, 4 nov 2011
aku bukak laptop yg mmg dah siap aku letak sebelah katil malam sebelumnya ..
perlahan aku taip id dan pasword email ..
1 mail received from uitm...
yaAllah, kau perancang yang terbaik..aku redha apa saja yang aku terima..
pappp.. aku nampak figure 3 didepan. alhamdulillah.. beralih ketengah .. aku hanya mampu tersenyum dan panjatkan kesyukuran.. walaupun menurun dari semester lepas .. call kawan2 .. sorang pun tak berjawab lagi ..

suasana berbeza dr semester lepas.. aku check result malam.. melonjak kegembiraan atas katil ..berkongsi kegembiraan dgn insan-insan yg aku hargai sebagai kawan baik .. :) tiada lagi forward email result.. tiada chat tentang masa depan.. tapi aku tetap bersyukur.. :)

kehidupan ni mmg unik .. tak pernah terbayang rasanya situasi sekarang ni .. rancangan yg aku dan kawan2 buat jauh menyimpang dari rancangan terbaik Allah swt .. tapi aku yakin ini semua pasti terbaik untuk aku dan kami ..

datang sorg insan yang aku tak sangka.. dia terlalu baik .. tapi aku betul2 belum bersedia.. prinsip dan pegangan buat aku mungkin mengecewakan dia.. tapi aku yakin pasti ada yang lebih baik untuk dia.. :)



mmg banyak merepek ! satu pun tak bermanfaat kan? hehehe

2 comments:

cHirUzi said...

congratz!! memang besh kalau usaha slama nih nmpk hasil hehehehe...

ekiN!! said...

tengkiyuuu .. :)