Thursday, February 4, 2010

percutian 2 hari semalam


hye n hallo..



semalam aku pergi bercuti..2day1night..kat hospital banting..huh..tujuan asal nak pergi amik MC untuk ari kedua...memandangkan kondisi kesihatan masih belum di tahap memuaskan..okeylah cerita dari awal..



hari isnin,pergi kerja macam biasa..minggu ni aku da start rasa seronok kerja kat situ..jiwa tenang je..berkat berkerja dgn kanak2 kowt..haha..walaupun hari isnin tu dah rasa tak sedap badan a.k.a tak bape sihat..tapi gagahkan juga..sbb sekarang dah excited nak ke sekolah..semangat nak jumpa kekasih baru ; lutfil hadi yg bru 5 tahun tu..haha..muka agak pucat.pergi jugak..lepas waktu sekolah..kak faizah a.k.a cikgu kat sekolah tu..tegur kenapa muka aku tak seceria selalu..and dia suruh amik mc utk da next day kalau masih tak larat..



hari selasa, excited jugak nak pergi sekolah.tapi bila bangun dari tido...tak macam hari2 biasa..aku terduduk dekat kerusi makan..duduk tanpa berbuat apa2...try to slow kan my pernafasan yg tgh laju sangat bergerak..haishhh..lama dah tak kena asthma attack ni..da pukul 6.25..salunyer time macam ni..aku da panaskan engine keta dah..haih..tak boleh jadi..bapak aku suh amik mc je..maka MC la aku hari tersebut..



hari rabu,tersedar dari tidur macam biasa 5.45 pagi.tapi kepala berat sangat..sesak nafas..hard to breath~aku dgr sore parent aku sayup-sayup."MC lagi lah..teruk ni"..sms kat kak wati a.k.a rakan sejawat(cheywah...)bgtau aku still belum sihat..sebelah pagi penuh dengan activiti tidur lepas makan ubat..pukul 2.30ptg..siap2 pergi hospital untk amik MC..asthma makin teruk..so amik la gas (aku tak ingat la name benda tu ape..)..2 times..tapi tak ok lg..suntik ubat ..pergi xray...andddd....kena masuk ward..sbb..ada jangkitam kat paru2..oh nooo..



alhamdulillah khamis da boleh keluar atas lakonan aku yang sangat berkesan...saya sudah sihat okey!..haha..dapat MC untuk 4 hari..arghhh..rindunya kat pupils..



terima kasih kepada sesiapa yang terlibat didalam "percutian" kali ini..

fara tolong tolak wheelchair~

kak tini n kamarul tolong antar baju~

eja tolong jaga semalaman~

mak n abah tolong antar breakfast and duit~

kak fida,li and amanda dtg visit walaupon dah malam2~

lisa,qila n pejul yang datang visit~

makngah yang call tanya khabar~

and yg tolong doakan yg terbaik thru mcg~






No comments: