Thursday, January 26, 2012

pisssss (-.-)v

Assalamualaikum. senyum sikit.. :)))

hari ni dapat paper test 1 untuk subject PR.. sedih :( tapi aku terima kenyataan . yang ini silap aku .. aku tak prepare awal , aku da tau minggu tu akan jadi minggu sibuk , minggu pasang poster, minggu kuiz , test dgn tanggungjawab kelab, macam2 tapi aku belum cukup pandai nak bahagikan masa.. result tak la sampai fail .. tapi aku kecewa. aku taknak salahkan aktiviti aku .. aku sendiri dah berjanji ngan diri aku .. walau sebanyak mana pun tanggungjawab aku .. study no 1.. tu tujuan aku dtg KPTM.. tapi mungkin masih dalam tempoh 'shock'. tetiba banyak benda nak buat dalam satu masa , balik rumah ada program family lagi.. tapi aku tau .. lambat laun mesti aku boleh handle, class, assignment , kuiz insaniah,usrah ,mpp,friendship dan family. aku taknak satu pun tercicir.. inshaAllah .. u can do it ekin.. Allah bg kuasa luar biasa untuk aku .. sebab kalau tak .. tak mungkin aku berada dalam situasi sekarang , diberi kepercayaan, tanggungjawab sebegini.. Allah maha mengetahui, apa yang Dia rancang tu perancangan yang terbaik..

sekarang aku cuma perlu lakukan dan berkorban sikit masa bermain untuk pikul tanggungjawab aku sebaiknya.. yaAllah jangan la kau pesongkan matlamat sebenarku .. jadikan lah landasan perjalananku perjalanan yang diredhaiMu.. sesungguhnya Kau Maha Mengetahui.

eh .. pasal cinta ..cuit sikit boleh.. wondering kenapa dengan tiba-tiba sekeliling aku tgh hangat isu bercinta ..apakah .. ? haih .. aku bukan taknak semua tu .. tapi takut diri sendiri tak boleh kawal . ok aku sedang kawan dgn beberapa orang .. tapi macam bukan antara mereka tuan punya tulang rusuk yang aku guna sekarang . eh tapi tak tahu lah kan . Allah Maha Berkuasa..ini semua kerja Dia. hehe .. Aku cume doa , sedikit usaha dan tunggu .. inshaAllah .. aku ingat pesan arif dulu-dulu . Lahir je kita kat dunia dah tertulis siapa jodoh kita.. kalau tak sempat jumpa kat dunia inshaAllah kat akhirat nnt mesti ada.. mintak2 jodoh aku nnt sbg peneman di syurga bukan lah sebaliknya. nauzubillah .. :')

jiwa aku tgh celaru sekarang .. okay aku tahu semua orang dilanda masalah . semua orang try untuk selindung .. selagi boleh tutup kita tutup ok !.. ahaha.. kadang2 aku rasa aku ini bukan antara mereka , maksud aku sahabat2 muslimah aku.. aku tak semulia mereka.. hati aku ni ada saja penyakitnya , ada saja kotorannya .. sendiri nasihat sendiri memberontak . pantang orang buat tak elok sikit kat aku .. ada je aku nak merungut . ini bukan sifat yang islam tuntut ekin.. sedarlah. ;'(

Aku cuba nak jadi perempuan terbaik , macam srikandi2 islam zaman nabi n sahabat.. ish ... jauh sekali .. penyakit hati , akidah , akhlak .. banyak yang perlu aku perbaiki. biar orang luar nampak aku jahat, teruk tapi aku minta jangan lah aku dipandang hina oleh Allah .. ;'( ego aku terlalu tinggi ...tiada siapa yang salah .. aku tak pandai kawal diri,emosi .. itu silap aku ..

banyak ni nak tulis . tapi eh . banyak jugak nak kena tapis ni .. ehehe..


i love you cause of Allah <3

No comments: