Tuesday, January 24, 2012

semangat baru orang lama !

Assalamualaikum .

hi !
aku da macam org tak tau berblog.. dan mungkin tak banyak masa.. erm.. dulu ini la tempat aku meluah rasa, berkongsi cerita , gelak ketawa, nangis berduka.. eceh berpantun pulak .. tapi seriously , rindu zaman dulu.
rindu zaman semester awal2.. :'(

orang yang terdekat ngan aku mesti tau apa yang aku rindu sebenarnya..sekarang ni aku sedar aku banyak masalah hati , masalah fikiran ..

"yaAllah ampuni dosa- dosaku yaAllah, jauhkan aku dr sifat-sifat mazmumah,hasat dengki, riak dan sebaris dengannya,lindungi aku dari seksa api nerakaMu ya Allah yaRabb" 


aku terkepit dalam bumi luas ciptaan Allah ni .. kadang-kadang aku terlalai atas kenikmatan yang Allah bagi .sendiri menangis atas kealpaan.. tak layak rasanya terima pujian orang sekeliling .. ya Allah , kuatkan aku :'(

Dugaan yang Allah bagi ni mmg satu petanda bahawa Dia sayangkan aku .. terima kasih yaAllah, kau masih beri aku peluang ..

sekarang waktu aku untuk simpan semua yang berlaku .. selagi termampu aku simpan .. kalau tak termampu barulah aku cari orang2 yang aku percaya.. terima kasih sadiqi.. :'(
sebab aku tau , aku tak terlalu kuat nak simpan semua masalah aku .. penyakit aku skrg ni mendesak aku untuk tak terlalu stress.. tapi ini yang aku lalui setiap hari .. pasal penyakit. aku sedang berusaha mengubati nya .. ;'(
siapa yang nak ??? Allah bagi ini sebagai hadiah tanda ingatan Dia pada aku .. terima kasih ya Allah, cintaku ..

malu rasanya mengaku sebegitu sedangkan aku tak melakukan yang setanding dgn apa yang aku luah kan..tapi aku janji aku berusaha ke arahnya .. buat masa ni.. cinta ku hanya la untuk Allah dan rasulNya..
"Ya Allah bimbinglah aku , beri aku petunjuk yaAllah, luruskan jalanku menuju kearah keredhaanMu"

aku nak cuba jadi anak terbaik, sahabat terbaik .. !!

takde apa lagi dah kot . :'(
*wipe the tears


Assalamualaikum...

No comments: