Sunday, August 29, 2010

adat and selfish!

assalamualaikum..

dua bulan sudah aku jadi mahasiswi..:) selama tempoh tu jugak aku sudah duduk sendiri @ hostel..before this kan aku tak pernah keluar dari kepompong keluarga..heee..kalau pernah pon sekejap2 lah...seronok pon ade...study tu menyeronokkan..mmg ade tension2 sket..tp..aku suka pergi class..lecturer best..classmate best..lagipon sem1 mungkin belum ade pressure yg teruk2..:)
dulu abg aku penah kata student business mmg relaks sikit compare to student science macam dia..ade betul jugak..yg penting..kena consistent time study..insyaallah boleh berjaya..aku pun masih mendaki untuk berjaya..harap2 semua kawan2 sekeliling pon ikut sama mendaki smpai berjaya..sebab kalau boleh..biarlah semua kawan2 yg ak kenal since orientation ni ada sampai grad nnt..kan3?hee :)

kat hostel pulak..alhamdulillah..semuanya okay..sayang semua dalam bilik...emm..duduk dalam satu bilik..biasa lah kdg2 ade touching2 each other..erm..tp kalau ade communication yg baik.insyaallah..duduk satu bilik dengan org yg bukan darah daging ni..ade banyak sgt perkara..tak boleh nk selfish..everything kita share..tapi sharing2 ni bukan masalah kot bagi aku..sbb aku kan dbesarkan dlm family yg besar n ramai..biasa la sharing2 ni...lagi pon dlm bilik tu, aku yg paling tua..so as kakak..aku kena banyak sabar..biasalah diorg kan masih muda2 belaka...darah cepat naik..dulu aku sebaya diorg pon aku camtu jugak..tp aku skrg ni pon kdg2 terlepas jugak rasa marah..tpi untuk elakkan aku jadi kakak yg garang..agak2 aku rasa nak marah..aku pgi keluar...jmp classmate..gelak2 sikit..study group ke apa..balik bilik..dah takde rasa marah tu..hehe..

moga2 aku jadi lebih kuat sbg student :)

No comments: