Monday, December 20, 2010

percutian di melaka ..! =)

tak sah la ke melaka tak naik beca kan.. hehe

assalamualaikum...

wahh..lame ni rasenye tak update blog.huhu..tapi rasenya takde lah busy mana pun..hari-hari pun online...cume belum ade mood kot..:) biasalah nk blogging mesti kena mood..wajib lah kan..kalau tak..nnt merepek kerepek je lah...[macam sekarang ni la..hehe]

okay start from holiday
rabu lepas,aku ikut family sebelah mak pergi bercuti kt melaka..bukan semua pergi pn ade 3-4 org sepupu dengan anak2..3-4 org makcik2...aku sepatutnye tak jadi pergi..sebab sehari sebelum nk pergi tu..aku tak bape sihat pulak..tapi tu lahh kalau da rezeki tu nk pergi..pagi tu rase sihat pulak..tp dah cancel ngan diorg..tibe2 my auntie called..dia ajak jugak..so dengan bertungkus lumus sepantas kilat..packing baju n keperluan..sekejap je dah siap..kul 12.30 camtuh..cousin aku. apiz, amik kat depan umah..maka,ikut juga lah ke percutian yg sepenuhnya ditanggung oleh cousin aku,ema..thanks emaa..:)

before ni pernah la pegi melaka beberapa kali..memandangkan hamzi [dulu-dulu punya boyfriend lah] orang melaka...last pergi melaka dlm bulan 6 ..itu pun temankan fara amik course outline kat kolej yayasan melaka..lame dah kann..? hehhe

kitrg check in kat mahkota hotel,betul2 belakang mahkota parade..so kalau takat nk shopping kat MP,DP tu..jalan kaki pon boleh..hehe...tapi kitrg tak lah jalan kaki..hehe..start dengan menara taming sari,cruise sungai melaka,beca bungabunga,museum samudera,MP..then makan2..tengahhari seperti biasa la..kalau da pegi melaka tak sah la kalau tak makan asam pedas..malam pulak..ikan bakar..tapi tak pergi umbai..makan ikan bakar kat sungai duyung..
perjalanan hari terakhir,taman mini malaysia...cousins yg lain teruskan lagi pergi zoo melaka..tapi aku tak ikut..kitrg terus balik..percutian yg sederhana tapi tetap seronok.. :)

menara taming sari..kenapa diorg rasa gayat ?? @ kenapa aku tak rasa gayat ?? aha..:)

ini lah akibatnye kalau x penah rasa ade kampung,
hehe..berangan je lahh..

malam lepas lunch jalan2 tgk homestay..
ekin!! nape kat tangan tu phone tak lepas2 ? huhu

museum samudera..kanak2 ni kalau di suruh posing..haihh.

melaka river cruise...
ini suma cousins saya ..:)

aku rasa berdebar pulak bila pikir2 balik cuti dah nak sampai penghujung..huhu tapi tu lah lumrah hidup,,setiap permulaan ade penghujung,setiap pertemuan mesti ade perpisahan...aku sedih sebab tak semua section 1 ade lagi dalam sem 2..;( tapi aku kena redha jugak dgn ketentuan yg dah Allah tuliskan..semua mesti ade hikmah..dan mungkin ini yang terbaik buat mereka..:')


No comments: