Monday, November 15, 2010

terus terang atau sebaliknya..

Assalamualaikum.


Yeay esok raya !!!hehe..so aku nk ucapkan selamatkan hari raya aidiladha to readers..ngee..
rasa macam baru je raya aidilfitri kan...dah nak makan ketupat lagi sekali..hik3..macam lah makan ketupat time raya je..hee..baru je lepas tugasan dapur n pergi pasar+pasarraya...lega n nak rehat kejap..n rasa nk blogging..ngee..:p

Beberapa ari lepas..berbual2 ngan kawan2 baik aku..girls talk la..terkeluar suatu dr mulut one of us..terus terang atau cume simpan dlm hati..okay, bagi satu situasi..okay aku kasi contohh paling dekat lah dengan teenagers macam kitorang..kalau bercinta and kita ade masalah..tak kisah lah masalah ngan kawan2 ke,masalah study tak leh nak masuk ke, masalah menyampah ngan jiran..atau ape2 lah..rase2 lebih baik kite share ngan bf/gf kite ke simpan je masalah2 tu sendiri ??

Okay ..satu pendapat kawan aku.. dia takkan share problem dengan boyfriend dia..sbb taknak si lelaki tu fikir dia sorg pompuan yg bermasalah atau banyak masalah..betul jugak tue.. sbb kdg2...pompuan ni terlebih ramah pulak nk share ngan bf/kawan2 pasal problem dia,kdg2 tu smapai terkeluar aib sendiri..yg si pendengar ni pulak..smbil dengar cerita dlm hati berkata-kata..pompuan ni jenis banyak sgt problem..banyak sgt yang tak kena.. ha, tak pasal2 pulak pompuan ni di cop perempuan bermasalah..haha..tul jugak pendapat kawan aku ni kan..

Tapi aku sendiri penah baca blog sorang blogger lelaki..yg kecewa n touching ngan gf dia..sbb tak penah nak share ape2 ngan dia..dia rasa down sbb gf dia cume lebih selesa sharing problem dgn kawan dia..so, blogger lelaki ni rasa macam...dia tak diperlukan oleh gf dia tu atau dia tak cukup layak utk bg advise kat gf dia..dah camni pulakkk..so mana satu ni..terus terang atau sebaliknya...

Tapi bagi aku sendiri..sebenarnya aku ni seorg yg suka berterus terang..mmg kadang2 melebih..
haha..kalau aku dah rapat ngan seorg2 tak kesah la kawan ke bf ke..mst aku nk bercerita, problem or anything yg aku buat, jenis aku ni camne..bg aku la..bila aku kawn baik dgn org..aku taknak hipokrit or lebih senang..aku nk kawan/bf aku tu betul2 kenal aku ni macammane..masalah apa yg aku tgh hadapi..aku rasa mybe kawan/bf kita tu rasa lebih dihargai kalau kita sgup share something ngan dia.. itu apa yg aku fikir..tak tahu lah kalau ade yang menyampah pulak kalau aku share problem dengan diorg.. tp lebih baik positif kan.. so fikir yg diorg tak kesah..haha..boleh ke camtu.??

Aku pon bukan sorang kawan yg baik sgt or perfect... itu style aku..terus terang..sbb aku pon suke kalau kawan aku tu terus terang je ngan aku..tapi terpulan pada situasi gak..kalau kawan/bf/gf kita jenis yg tak suka org yg terlalu berterus terang so boleh la ikut pendapat kawan aku tu..hehe kan3...



so kena la pandai2 kenal pasti kawan/ bf/gf korang tu jenis yg camne..
suka yg terus terang or sebaliknya supaya hubungan korang tak terjejas..
hee..

gambo sekadar hiasan ;p



No comments: