Tuesday, January 19, 2010

#100

hye n hallo..

sebelum memulakan cerita-cerita yg tak seberapa...aku nk bgtahu...bahawasanya .....[drumroll].
entry ini adalah entry yang ke seratus setakat ini..setelah beberapa entry yang tak patut telah di padam.haha.....baru seratus???yaa..saya seorang yang malas meng-update blog..hehe..

bukan itu cerita sebenar...ceritanya mungkin disini..ceyh..hermm...taktaw nak start katne...today is my first day at skkb as ppm sementara.[kau tak paham sudah..!]..sementara je okeh..alhamdulillah untuk sementara itu...u people tahu kan yang aku tak minat nak kerja makan gaji sangat sebenarnya...so untuk beberapa bulan pertama untuk tahun 2010 ni tempahan agak slow..[tak macam last a few month..letih tp masyuuk]..i decide utk amik aje oppurtunity ni..sementara beb..boleh r...even macam stressss je kan...syhh..bukan stress ape..aku mmg camni... ko bg aku keje manager company org lain pun aku tak suke..aku cume berminat dgn duit dr biz aku sendiri je..manager to my own company its ok..mmg sekarang aku la manager company aku sendiri..lemonade ent. tu....even kecik mane pon biz aku tuh..aku tak kesah..start dari bawah la best kan..aku tak mintak modal dr mak bapak aku pon tau..pandai2 je cari funder...no..no..bukan sugar daddy ya....aku punya SIL lorr...merangkap partner aku ..

percaya lah...bisnes sendiri.. eventho kdg2 suffer...tpi kepuasan tu org yang makan gaji mmg takkan dapat rasa..tapi tak tahu lah jugak kalau ada diantara anda-anda yg mmg suke makan gaji..bg aku..kerja yg makan gaji buat aku makan hati..bukan nak berlagak or taknak kerja bawah org lain..tapi ini lah aku....fyi..aku pernah kerja makan gaji jugak..more than 4 company...company yg kukuh pon ade..environtment ok..kawan-kawan ok..bos ok..tapi aku sendiri yg tak senang hati..tahu tak masa aku berhenti kerja dari bank dulu...sume org marah...sume org cakap aku bodoh..kiri kanan orang mengata...susah nak jumpa org yang betul2 boleh terima situasi aku masa tu..walaupun ade gak 2 3 kerat yg still support aku..tapi aku tetap buat bodooo je..seperti ape yng diorg kata aku tu..mean..aku tak bertindak ape2 la...biarkan sahaja mulut diorg sedap berkata-kata...eh..tak kurang jugak tau yang depan cakap..'i support u la"..belakang cakap..'eeee..tak bersyukur si ekin tuh..dapat kerja elok2..benti pulak..' yang ini aku hangen...ape masalah lah org2 macam ni...rasanya takde plak aku minta duit die nak makan bila aku dah tak kerja nih..lantak kau lah....mmg la gaji aku masa kerja lagi banyak dari sekarang..tapi apa kau pedulik>aku kerja pon takde maknanya aku bagi kau lima nam ratus sebulan..kau bukan mak aku pon..

andd aku ini..org yang sekali kau arah buat macam tu...macam tu lah yang aku buat..kau jangan esok nak cakap 'eh kau kena buat macam ni la pulak'...aku hangenn~!..kau cakap satu benda..aku pegang sbg satu perjanjian...jangan menggedik nak ubah-ubah...elok-elok mood aku ada smpai sanggup mencemarkan prinsip aku tu..kau nak cakap macam kap lam ya nga pulak..
mungkin bagi sesetengah orang kehidupan aku ni sgt complicated untuk di ikutkan..tapi kalau dah betul2 faham...senang~kau cakap sekali je ngan aku..aku buat..kau jangan cakap dua kali..~!
aku cukup tak suka..!!

tu je lah...nnt kite cerita-cerita lagi...

No comments: