Sunday, January 3, 2010

hati yg jadi kecik

hye..

aku pun tak sedar sejak bile aku ni berubah jadi org yang cepat kecik hati a.k.a merajuk..tapi itu yg berlaku lately..aku rasa aku banyak berfikir panjang...sebelum ni aku tak suke pikir panjang2.. fikir semua org yg baik depan aku tetap baik..tapi sejak 2menjak ni..bile ade org baik ngan aku [bukan baik macamane pon..macam biasa la]..mmg aku suke..tapi bile dah balik rumah,baring sebelum tidur..mesti aku terfikir.."diorg ikhlas ke baik ngan aku?"..atau ade alasan lain...emm.ntah la..aku tak suke lah perasaan aku macam ni..nnt org yg ikhlas baik ngan aku pon aku anggap sebaliknya.. honestly, aku mmg tak ramai kawan yg close..kawan yg ade pon ex schoolmate..myb sbb masa sambung study [yg kejap je tuh] aku tak sempat nak rapat kot.. sebelum ni..aku happy je even kawan rapat aku 2 3 kerat..sbb aku tak penah pikir diorg tu betul2 ikhlas ke kawan ngan aku..aku fikir bile aku ikhlas kawan diorg.diorg msti buat perkara yang sama dengan aku kan..tp skrg,aku cepat je merajuk @ kecik ati ngan kawan2 aku..even atas kata2 biasa je..ala manusia biasa mmg la kdg2 terlepas cakap kan..tapi tu pun aku nak kecik ati..pastu balik rumah tak sedap hati la ape la..mengada-ngada la aku ni skrg..

aku ni jenis org yg banyak sangat bercakap bile dah kenal ngan orang.lagi2 kalau da start rapat..
aku suke share cerita..tak kisah la citer tu penting ke tak penting ke,citer sedih ke gembira ke..
aku happy bile dapat brcerita ngan kawan2 pasal apa sahaja yang aku lalui.bg aku, itu lah cara kawan kite tu nak kenal kita ngan lagi dalam..pada yang suke ok la..tapi myb ade jugak yang tak suke.mesti diorg kata dlm hati "eee...ekin ni asyikk nak bercerita pasal hidup die je"..pendapat setiap individu berbeza..aku suke dgr kawan2 aku bercerita ap yg diorg lalui dalam kehidupan seharian diorg..satu silap aku kat sini..bile aku suke aku ingat sume org pon suke jugak..emm...aku rasa aku kena kurangkan bercakap la..tambah lagi satu azam untuk tahun ni..

*dalam usaha menjadi manusia yang lebih baik.:)

No comments: